Miért az Instagram a világ legnépszerűbb fotóalkalmazása? Például azért, mert egy unalmas és szürke nagyvárosi kattintás után is valami olyasmi képet látunk viszont a telefonunk képernyőjén, mintha legalábbis ’67 nyarán készült volna egy San Francisco-i hippibuliban. Egy eredeti Polaroiddal. Ez persze talán túlzás, de az biztos, hogy egy-egy jól eltalált filterrel igazán egyedi hangulatot kölcsönözhetünk bármilyen fotónak.

És mi a helyzet, ha nem csak a fotóinkat, de az egész nyarunkat hangulatos filtereken át néznénk végig? Ezzel a gondolattal játszott el a Tens fiatal tervezőcsapata is. Míg sok napszemüveg úgy szűri meg a fényt, hogy a színek hűvösek és deszaturáltak lesznek, az általuk három év alatt kifejlesztett egyedi lencsék meleg és élénk árnyalatokat teremtenek, ami állítólag egészen jó hatással van a viselője hangulatára is. Mindez ráadásul UV400-as védelemmel megfejelve.  A közösségi finanszírozással megvalósuló projekt első darabjai már idén nyáron feltűnhetnek a leghaladóbb hipsztereken – a keretet természetesen a klasszikus Wayfarerről mintázták.

Persze nem ez az első és nem is az utolsó márka, ami ügyesen lovagolja meg vintage-hullámot, bár érdekes, hogy ezúttal elsősorban nem a szemüveg formájával, hanem az egyedi fényszűréssel illeszkednek egy divatirányzathoz. És mi a tanulság a nem marketingesek számára? Ha legközelebb besétálsz egy Vision Express üzletbe, hogy kiválaszd a neked megfelelő napszemüveget, ne csak arra figyelj, hogy az arcformádhoz illeszkedő keretet és a stílusodhoz passzoló márkát válassz. Vedd fel a kiválasztott napszemüveget, és nézz a világra úgy, mint az életed legkúlabb nyaráról készült film főszereplője. Könnyen ment? Akkor megtaláltad az igazit!