Egy keret megtervezésekor a praktikus szempontokon túl sok helyről meríthet ihletet a designer, például a tipográfiából is. Lássunk hát most olyan szemüvegeket, melyekhez legendás betűkészletek szolgáltak mintaként.

Egy szép plakát, egy ízléses kiadvány vagy akár csak egy személyes névjegykártya megtervezésékor döntő jelentőségű a megfelelő betűtípus kiválasztása. Az, hogy végül melyik mellett döntünk, befolyásolhatja, hogy üzenetünket kik kapják meg, és milyen benyomást szeretnénk gyakorolni rájuk. „TYPE” elnevezésű projektjében a tokiói Wieden+Kennedy reklámügynökség és egy helyi start up, az Oh my Glasses ezt a szöveg-megjelenés együttállást gondolta tovább: miért ne választhatnánk a saját megjelenésünkhöz is a klasszikus betűcsaládokhoz rendelt értékek közül? Ha a szövegünk lehet letisztult, megbízható, elegáns és átgondolt, miért ne ruházhatnánk fel ezekkel a tulajdonságokkal a saját arcunkat is? Elvégre mi is karakterek vagyunk.
 
Kép forrása: http://s3-us-west-2.amazonaws.com/hypebeast-wordpress/image/2014/01/type-typefaces-inspired-glasses-collection-0.jpg
 
A szemüvegek megtervezése során odafigyeltek arra, hogy a keretek tükrözzék az adott  betűtípusok funkcióját és stílusát. A kialakítás során igyekeztek felfedni azokat az apróságokat, amiket a mindennapok során talán észre sem veszünk, mégis gördülékennyé teszik az olvasást és egyben az adott szöveg esztétikájáról is gondoskodnak. Hiába nem tudjuk szavakkal leírni, hogy egy-egy szöveg miért gyakorol ránk bizonyos hatást, az érzés tagadhatatlan. Összesen nyolc híres betűkészlet (Din, Eurostile, Friz Quadrat, Futura, Garamond, Helvetica, Optima, Serif Gothic) alapján készítették el a terveket, a betűkhöz hasonlóan vékony, hagyományos és vastag kivitelben – ezekből emelünk ki hármat részletesebben is.
 
Kép forrása: http://type.gs/product/images/l/fr_bl2.jpg 
 
Első modellünk a Futura betűtípushoz kapcsolódik. Az 1927-es betűcsalád a Bauhaus stílusra jellemző geometriai letisztultságot vetette papírra. Kerek formája, határozott ívet formázó szára egyértelműen megidézi a betűtípus vonalait és lendületességét. Formái és történelmi háttere miatt a font céltudatosságot és hatékonyságot sugall, így megjelenésünket is ezen értékek mentén tudja erősíteni.
 
Kép forrása: http://netdna.webdesignerdepot.com/uploads/2014/01/h_light.jpg 
 
A Helvetica a maga 58 évével viszonylag fiatal betűtípusnak számít, de rövidke élete alatt hatalmas karriert futott be: ha egy feliratnak megbízhatóságot, stabilitást vagy letisztultságot kell közvetítenie, nagyon gyakran esik a választás a svájci fontra. A Helvetica szemüvegkeret ezen tulajdonságaival tökéletesen idomul napjaink minimalista-hipszter trendjéhez, így jó választás lehet ezen stílus követőinek.
 
Kép forrása: http://designcollector.net/files/type-eyewear-7.png 
 
A harmadik keretünk a 16. századbeli Garamond előtt tiszteleg. Szintén egy jól ismert, közkedvelt fontról beszélünk, használata megbízhatóságot, eleganciát sugall. A fenti két fonttal ellentétben azonban itt egy serif, azaz talpas betűtípusról van szó, melynek apró kunkorai, kiszögellései sokkal több játékra adtak teret a tervezés során. A végeredmény mégsem lett öncélúan bohó, így ez a szemüveg is remek kiegészítője lehet a klasszikus öltözködés kedvelőinek.
 
Mikor a saját szemüvegstílusunkat keressük, ne csak ruhákban és outfitekben gondolkodjunk! Figyeljük meg, milyen használati tárgyakkal vesszük szívesen körbe magunkat, milyen bútorok között érezzük otthon magunkat – vagy épp milyen betűkészleten siklik szívesen a szemünk. Ez is segíthet abban, hogy egy igazán hozzánk illő keretre találhassunk rá.