A napszemüveg segíthet kicsit elrejtőzni a világ elől, de használhatjuk arra is, hogy személyiségünket, egyedi oldalunkat mutassuk meg vele. És hogy hogyan válhat egy kiegészítőből személyes üzenet? Akár szó szerint is!

A napszemüveg-divat bizonyos szempontból kicsit konzervatív: bár a gyártók minden évben tucatnyi újdonsággal jelentkeznek, a klasszikussá érett formák és összeállítások a mai napig nagyon népszerűek. Az utcán sétálva is azt láthatjuk, hogy nagyon sokan az olyan, jól bevált modellekre esküsznek, mint a Wayfarer, vagy az Aviator. Ezekkel tényleg nehéz mellényúlni, de épp népszerűségük okán kevésbé alkalmasak arra, hogy viselőjéről valami személyesebb üzenetet közvetítsenek. Erre is van azonban megoldás, lássuk is néhány izgalmas példát!

A környezettudatos megoldásokban utazó Ecofocals például nem csak modelljeik elnevezésében törekszik egyediségre. A modellek fantázianevét a szemüveg szárába gravírozva is feltüntetik, így a kiválasztott napszemüveg egy motiváló üzenet is egyben, amellyel nem csak a viselője találkozik, de a külvilág felé is látható. Légy sikeres, fitt, kreatív és kúl – szólnak többek között az üzenetek, melyek egy divatos napszemüveg mögül fürkészve a világot könnyen önbeteljesítő jóslattá is válhatnak.

forrás: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0251/5596/products/Be_a_Success_-_1.jpg?v=1421255606

Persze nem mindenki szereti világgá kürtölni, hogy mit (szeretne) gondolni önmagáról vagy a világról – egy használati tárgy, így egy szemüveg is nagyon személyessé válhat egy-egy szinte titkos üzenettől is. Valami ilyesmi járhatott az exkluzív olasz szemüvegmárka, a Res/Rei tervezőinek fejében is, amikor megalkották ezt a limitált kiadású modellt. A „szeretkezz, ne háborúzz” eredetileg a hippi-mozgalmak egyik jelmondata volt, de talán a mai napig érvényes üzenettel szolgál, így nem baj, ha kicsit szem előtt van, még ha nem is túl feltűnő módon.

forrás: http://1.bp.blogspot.com/-ZGoPyAbMWZA/UlcXo2Q81HI/AAAAAAAADpc/5xdHe2-OV94/s1600/IMG_0074.JPG  

Nem csak a kisebb márkák élnek az efféle üzenetek erejével. A Ray-Ban amerikai oldalán például mi magunk adhatjuk meg, milyen – maximum 10 karakteres – szöveggel tegyék egyedivé a szemüvegünket. Háromféle betűkészletből lehet választani, és akár mindkét szár külső és belső oldalát is használhatjuk felületként, hogy testre szabjuk a kinézett modellt. Egy divatos sárgában pompázó New Wayfarer már önmagában is szuper, nyári bulihangulatot áraszt, hát még ha mindezt szavakba is öntjük, valahogy így:

forrás: http://assets.ray-ban.com/is/image/RayBan/01-engraved_inner-temple?$rmx-det$

A gravírozás persze nem az egyetlen technika, mellyel formába önthetjük az üzenetünket és egyedivé tehetjük a napszemüvegünket – a már szinte mindenki számára elérhető 3D-nyomtatás ezen a téren is új lehetőségeket kínál. Ezt ismerte fel a Lengyelországból induló Bawsome is, akik a teljesen személyre szabott üzeneteket háromdimenziós megoldással jelenítik meg a szárakon. Így azoknak sem kell tovább keresgélniük, akik valami igazán egyedire és feltűnőre vágynak. És Te mit üzennél a magadról a külvilág felé?

forrás: http://wearebawsome.com/img/s17.jpg