Nem véletlen, hogy egy-egy napszemüveg-modell az elmúlt évtizedekben igazi ikonná érett – egy jól eltalált forma erejét ugyanis épp az időtállósága mutatja. A klasszikusoknak is jót tesz azonban egy kis frissítés vagy egy-egy új ötlet.

A nagy gyártók és dizájnerek szempontjából a klasszikus modellek egyszerre jelentenek áldást és átkot. Az akár évtizedek óta töretlen népszerűségnek örvendő napszemüvegek mindig jól mutatnak a kínálatban, nem mellesleg pedig a bevételekre is jótékony hatással vannak. Ugyanakkor a formai kötöttség miatt igazi kihívás, hogy friss, a mindig aktuális divathoz illeszkedő kiadásokkal rukkoljanak elő évre-évre.

 http://www.lebuzzderouen.fr/wp-content/uploads/2014/10/ray-ban-denim-1.jpg

Vegyük például a klasszikusok klasszikusát, a Wayfarer-t a Ray-Bantől! Ez a modell az ’50-es években jelent meg a piacon, kisebb hullámvölgyeket leszámítva mindig is ott volt a legkedveltebb darabok között, a hipszter-forradalom óta pedig a népszerűsége szinte az egekben van. Egy olyan harmonikus formát sikerült megalkotni anno, ami szinte mindenkinek jól áll, srácoknak és lányoknak, napszemüveg és hagyományos kivitelben is. Amivel ugyanakkor mindig variálni lehet, az a keret színe, esetleg az anyag vagy bevonata. Egyik személyes kedvencem is egy különleges kiadású Wayfarer, a Denim.

Ahogy a neve is mutatja, ez a modell eredeti farmerből készül – a Ray-Bannél két évig dolgoztak ezen a különleges, rétegelt technológián, mely igazán egyedi külsőt kölcsönöz a szemüvegnek. A legkisebb részletekre is figyeltek, mint a klasszikus farmerszegecsek, az orrpánt pedig hipoallergén szilikonból készül, hogy az Original Wayfarer Denim ne csak szuperül nézzen ki, de ugyan olyan jó legyen viselni is. Így lesz egy klasszikus forma és egy klasszikus anyag találkozásából ezúttal egy igazán friss és divatos megoldás. A rajongóknak már csak azt kell eldönteniük, hogy a hat szín közül melyik áll hozzájuk a legközelebb!

http://www.denimblog.com/wp-content/uploads/2014/12/Denim-Wayferers.jpg

A Ray-Ban azonban nem csak a Wayfarernek adott friss csomagolást, de a másik nagy klasszikus, a Clubmaster is kapott egy nagyon izgalmas változatot. Nem tudjuk, hogy alapvetően a divat motiválta, vagy a természetesebb anyagok iránti növekvő elköteleződés, de a fakeretes kiadás igazán mutatósra sikerült. Korábban soha nem dolgoztak fával ezen a modellen, most viszont egyszerre háromféle is megjelent: a dió, juhar és cseresznye szárak mind más árnyalatban pompáznak, a keret belső fele pedig puha gumibevonatot kapott a kényelem fokozása érdekében. Egy újabb remek példa arra, hogy egy jó ötlettel és egy különleges anyaggal szinte újjászülethet egy igazi klasszikus is.

http://isopixel.net/wp-content/uploads/2015/04/club-master-wood-ray-ban4.jpg

Végül nézzünk egy másik legendás márkát, a Persolt! Közel 100 éves történelmük alatt nevük a klasszikus formákkal és a precíz, minden részletre kiterjedő tervezéssel fonódott össze. Most megjelent limitált kiadásuk is ezen értékek mentén fogant, csak épp kapott egy nem akármilyen extra inspirációt is: a klasszikus írógépet! A szemüveg egyes részei, mint a szárakat rögzítő pánt vagy a keret tetején feszülő híd mind-mind a hagyományos írógépek alkatrészeinek formáit követik, a szárak belsején pedig természetesen American Typewriter betűtípussal gravírozzák fel a limitált széria nevét. És hogy teljes legyen kép, a különleges kiadású modell kampányát a legendás íróval, Bret Easton Ellis-szel tervezték. 

 http://www.luukmagazine.com/wp-content/uploads/2015/02/PERSOL-TYPEWRITER-EDITION-5.jpg

Ha tehát napszemüveget keresgélünk, bátran forduljunk a klasszikus formákhoz, így biztosak lehetünk benne, hogy még évek múltán se fogjuk idejétmúltnak érezni a kiválasztott modellt. Érdemes ugyanakkor variálni a színekkel, anyagokkal, és keressük az izgalmas, limitált szériás kiadásokat, így csempészve egy kis különleges bájt és egyediséget a jól ismert vonalak mögé.