Létezik egy mindenhol felbukkanó forma, amelynek eredetét talán már el is feledtük. Minőségi, időtlen, menő és praktikus – generációról generációra. Az Aviator fazon sokak számára ma is a nagybetűs Napszemüveg.

Minden 1937-ben kezdődött, amikor az amerikai légierő, élén John A. Macready főhadnaggyal, egy fényvédő és fényvisszaverő napszemüveg készítésére kérte fel a Bausch & Lomb céget. A hősként ünnepelt főhadnagy ugyanis léghajóján egymaga végigszelte az Atlanti-óceánt, erős fejfájásra és hányingerre panaszkodva. 
 
A kép forrása: http://thegentlemanstopcoat.com/category/weathered/
 
Ennek az előzménynek köszönhetően született meg a Large Metal névre keresztelt „zöld szemüveg”, vagyis az Aviator, amely csakhamar meghódította egész Amerikát és a világot.
A kép forrása: http://www.framesdirect.com/framesfp/RayBan-sdpes/lb.html
 
A katonák között csak pilótaként emlegetett Large Metal-t a II. világháború alatt aztán Douglas MacArthur tábornok tette igazán híressé, akit a napilapok és a filmhíradó haditudósításai kizárólag ebben a napszemüvegben ábrázoltak.
 
A kép forrása: http://compendiummagazine.com/gafas-de-sol-para-aviadores
 
A légierő talizmánjaként elhíresült napszemüveg ezután elérhetővé és hamar kedveltté vált a civilek körében is, 3 dollár 75 centes áron bárki megvehette.
 
Térhódításának elsődleges oka kétségkívül megbízható funkcionalitása volt, de ezt az erősségét rögtön követte az egységes és minőségi Ray-Ban design.
 
A pilóta fazon kábelszárral volt ellátva, hogy ne essen le a veszélyes manőverek alkalmával. A lencsét acélgolyó tesztnek vetették alá, ütésállóra, törésbiztosra és szilánkmentesre tervezték, hogy valódi pajzsként szolgálja a katonákat. Minden egyes szemüveg kerete állítható volt, hogy bármilyen arcformához igazodjon, a fémből készült keret pedig korrózióálló volt.
 
Nem meglepő hát, hogy az ikonikus napszemüveg modell sorban meghódította a szabadtéri sport szerelmeseit, a halászokat, golfosokat, így olyan, Aviatorhoz hasonló, de újabb fazonokkal rukkolt elő a Ray-Ban, mint a shooter vagy az outdoorsman.
 
 
A kép forrása: http://theuniformant.com/item/ray-ban-aviator
 
Ezek után az sem csoda, hogy a világ legsikeresebb napszemüvege elérte a showbusiness világát is, filmcsillagok, zenészek, sportolók, divatdiktátorok elmaradhatatlan kelléke lett. 
 
A kép forrása: http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2777302/Forever-Young-Mel-Gibson-spends-quality-time-daughter-Lucia-enjoy-day-children-s-play-centre.html
 
Ha némi bizonyíték szükséges az Aviator tökéletes tervezésének alátámasztására, gyártója, az 50. születésnapját ünneplő a Ray-Ban 1987-ben megkapta az Amerikai Forma- és Divattervezők Fashion Awards díját, amely a legnagyobb elismerés a szakmában.
 
Az USA egyik leghíresebb termékét ma is mindannyian büszkén viseljük, hiszen olyan hódító kiegészítő, amely időtállóságának, a forma és funkció különleges harmóniájának köszönhetően az erősödő piaci verseny dacára sem veszít népszerűségéből.